РЕКЛАМА
Сешоари
ВХОД
ПОСЛЕДНО РЕГИСТРИРАНИ
Female


Години: 37
ПРИЯТЕЛИ
Gudasoft.com www.gudasoft.com
"Около нас" » Преди 118 години, е роден основателят на Пининфарина
Normal_1255564807-7

На днешният ден, преди 118 години, е роден основателят на Пининфарина
Батиста „Пинин“ Фарина е роден в Торино на 2 ноември 1893 г.
1961-а с указ на президента на Италианската република собственикът на каросерийна фирма Батиста Фарина с прякор Пинин официално променя фамилията си на Пининфарина. Прякорът Пинин, който през 1961-а удължава фамилията е пиемонтска дума и означава “младши”.

През 1920 г. заминава за Америка за да добие лични впечатления от постиженията на великата страна. В Детройт среща Хенри Форд, който моли талантливия млад италианец да остане в Америка и да работи за неговата компания.

Пининфарина, за голямо съжаление на великия индустриалец, отказва и предпочита да се върне в Италия променен за винаги. Лично за него посещението в Америка се превръща в огромен капитал, не толкова заради наученото за новите автомобилни технологии, колкото заради ентусиазъма с който зарежда частното предприемачество американците. Това го предизвиква да поеме и предизвикателството на живота си.

През 1920 г. се оженва за Роса Копасо, имат две деца – Джианна, родена 1922 г. и Серджо, роден 1926 г.

През 1930 г. Батиста напуска „Stabilimenti Farina“ и основава „Carrozzeria Pinin Farina“. Планът му бил да прави специални купета за автомобили, но имал предвид и разширение на дейността си извън простата ръчна изработка. Иска да трансформира производството на купета в независима индустрия. Той оборудва предприятието си с най-модерни инструменти и процеси. За съвсем кратко време пуска в действие монтажна линия, способна да произвежда до осем автомобила на ден.

Още първото му предприятие „Carrozzeria Pinin Farina“ е предназначено за производство на специални каросерии за избран кръг от купувачи. Пининфарина не е производител на комплектни автомобили и разработките му са на базата на първите автомобили Аlfa Romeо, Hispano-Suiza, Lancia Dilambda, FIAT Ardita.

След войната ролята на първа „хубавица“ е отредена на Cisitalia, обявена за „най-добрия израз на простота и красота в дизайна на автомобилите“. През 50-е години Пининфарина произвежда 27 000 автомобила Alfa Romeo Giulietta Spider, след което сключва контракти за разработки с Peugeot, FIAT, Lancia, Alfa Romeo и Ferrari.

През 60-е години са разработени Ferrari Berlinetta, Lancia Flaminia, Austin A40, Morris 1100, Alfa Romeo Duetto, FIAT 124 Spider, Peugeot 404 и 504. FIAT Dino и Dino Ferrari.

Делото на баща си продължава синът, помогнал в разработката на такива известни модели като Dino Berlinetta Speciale, Ferrari 365 P, P5, 512S, Modulo, CR25, BMC 1800 Berlina, Alfa Romeo P33, Alfetta и Jaguar XJs.

След Серджо Пининфарина, бизнесът поема неговият син Андреа Пининфарина през 1993г. Преди три години Андреа почина при нелепа катастрофа със скутера си.
Нелепата гибел на Андреа Пининфарина, президент на едноименното ателие, накара авторите на американския сайт Jalopnik да класират десетте най-забележителни проекта на италианските дизайнери.

Десетата позиция е за “Пежо” 404, с което се определя дизайнерската линия на френската компания за следващите десетилетия. От автомобила са произведени 2.75 млн. бройки.

“Алфа Ромео” 164, поставена на девето място, пък чертае модерната визия на моделите на фирмата, която е актуална и днес. При създаването на колата е обърнато специално внимание на аеродинамиката и хващащата окото предница с неповторима радиаторна решетка.

Разбира се, споменем ли “Пининфарина” се сещаме за “Ферари”. От многото автомобили с легендарната марка на осма позиция е поставено 365 GTB/4 (Daytona). Великолепен дори и днес автомобилът разполага с 12-цилиндров V-образен мотор.

“Американската връзка” на италианското дизайнерско ателие идва с Cadillac Allante от 1987 г., който от Jalopnik класират на седмо място. Луксозният роудстър с предно предаване V8-мотор се сравнява с икони в дизайна като Mercedes-Benz 300SL и Jaguar XJS.

Шестата позиция е за бутиковото “Ферари” P4/5, направено в една единствена бройка по поръчка на американския магнат и филмов режисьор Джеймс Гликенхаус. За основа е взет модела “Енцо”, който е основно преработен. Капризът струва на Гликенхаус 4 млн. долара.

Представеното през тази година “Мазерати Гран Туризмо” е един от последните модели, разработени от “Пининфарина”. Мускулестият спортен автомобил е поставен в средата на класацията на най-забележителните модели, направени от италианското дизайнерско ателие.

Четвъртото място е за “Ферари” F40 от 1987 г. В продължение на две години това е най-бързият модел серийно производство, с разрешение за движение по публичните пътища. Дори днес, 20 години по-късно, моделът изглежда модерен и се радва на отлично търсене сред колекционерите.

Бронзът за “Ферари Енцо”(2003) е напълно заслужен. Автомобилът съчетава тръпката от управлението на болид от Формула 1 като същевременно е напълно подходящ и за ежедневна употреба. “Ферари Енцо” прилича повече на боен самолет, отколкото на кола и определено не остава никого равнодушен.

“Алфа Ромео Спайдер” се появи през 1966 г. и се произвеждаше почти без изменения до началото на 90-те години. Автомобилът стана най-разпознаваемата алфа в историята и заради участието си в редица филма като “Абсолвентът” например. За Jalopnik той заслужава второто място.

Като най-великото постижение на “Пинифарина” американският сайт определя родилото се през 1984 г. “Ферари Тестароса”. Произвеждан в продължение на дванадесет години с незначителни преработки на външния вид, автомобилът ще се запомни с ширината си от близо два метра при височина от едва 1.1 м.


2011-11-02
Квартала
КОМЕНТАРИ Влезте в своя профил за да можете да добавите коментар
Няма коментари.